اندروید تی وی چیست؟

اندروید تی وی چیست؟

 تلویزیون اندروید چیست؟

با پیشرفت سریع و سلطه گسترده اینترنت بر جهان، اکثر کاربران در صدد خرید تلویزیون‌های هوشمندی هستند که قادر به پخش محتوای مورد نظر آنها است. خوشبختانه تلویزیون‌های اندروید پاسخ مناسبی به این تقاضا داده‌اند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که هنوز از تلویزیون کابلی استفاده می‌کنند احتمالا نمی‌دانید تلویزیون اندروید چیست و برنامه اندروید تی وی شامل چه مواردی است؟ تلویزیون اندروید یک پلتفرم هوشمند محصول شرکت گوگل است که محتوای موجود در اینترنت را به نمایش می‌گذارد به همین دلیل برای استفاده از این تلویزیون به اتصال اینترنت نیاز دارید.

این پلتفرم به صورت رسمی در سال ۲۰۱۴ در دسترس عموم قرار گرفت. البته در سال ۲۰۱۰ نیز این شرکت اقدام به طراحی تلویزیون گوگل مبتنی بر کروم کرد اما به دلایل متعددی این پروژه شکست خورد و در نهایت تلویزیون اندروید راهی بازار شد.

تلویزیون‌های اندروید چه ویژگی‌هایی دارند؟

نکته مهمی که باید در خصوص تلویزیون‌های اندروید مورد توجه قرار داد این است که هیچ شباهتی به گوشی‌های اندروید ندارد. تلویزیون اندروید بر کشف محتوا به کمک اپلیکیشن‌های اندروید تی وی تمرکز می‌کند.

از آن جایی که تلویزیون اندروید بر پایه اندروید OS قرار دارد مجهز به سیستم پشتیبانی فروشگاه پلی است، به عبارتی به هزاران برنامه کاربردی اندروید تی وی دسترسی دارید که برای تلویزیون شما بهینه سازی شده‌اند. به این ترتیب دیگر نیازی به جستجو در اینترنت ندارید زیرا تقریباً همه برنامه‌های تلویزیونی دارای اپ های مخصوص اندروید تی وی هستند.

یکی دیگر از جذابیت‌های این تلویزیون‌ها قابلیت کروم کست است که به شما اجازه می‌دهد از طریق مرورگر کروم به پخش محتوا از دسکتاپ یا گوشی هوشمند خود بپردازید، به این ترتیب بدون کوچکترین زحمتی به صفحه موبایل خود روی تلویزیون اندروید دسترسی دارید.

کروم کست از فناوری صفحه آینه‌ای استفاده می‌کند اما شرکت گوگل و سایر توسعه ‌دهندگان مهم جهان، تعداد زیادی از برنامه‌های خود را بهینه سازی کرده‌اند که بدون هیچ مشکلی و با وضوح و دقت بالا محتوای مورد نظر را با بالاترین کیفیت پخش می‌کنند.

همه تلویزیون‌های اندروید مجهز به دکمه دستیار گوگل هستند که عملکرد منحصر به فردی دارند و با تکیه بر دانش گوگل نتایج مناسبی را نمایش می‌دهند. به عنوان مثال اگر از دستیار گوگل بخواهید بازی تاج و تخت را نشان دهد همه سرویس‌های موجود را جستجو می‌کند و نتایج متعددی را به تصویر می‌کشد.


آخرین مقالات

معرفی و آموزش استفاده از EShare

معرفی و آموزش استفاده از EShare

اندروید تی وی چیست؟

اندروید تی وی چیست؟


آخرین پروژه ها

معرفی و آموزش استفاده از EShare

معرفی و آموزش استفاده از EShare

اندروید تی وی چیست؟

اندروید تی وی چیست؟